100 anys
d'història de la moto

Permanent,Museu Moto Bassella

Des d'aquells primers invents rudimentaris fins avui dia, la tecnologia ha evolucionat imparablement i la motocicleta ha desenvolupat rols molt diversos al llarg de la història. Et convidem a descobrir-ho a través d'una selecció de marques nacionals i internacionals

A la planta baixa del museu, podràs contemplar alguns dels primers models del segle XX equipats amb llum de gas, com una Clement de 1902 fabricada a França o una espectacular FN 4 cilindres amb sidecar de vimet de l'any 1914. Una evolució per les mítiques marques europees (BSA, Norton, Triumph, Ducati,...) i algunes curiositats interessants, com una Gillet España, de la qual només se'n van fabricar 50 unitats per a dotar a la policia nacional d'aquest país.

Les marques americanes també hi tenen presència, com una Indian de 1925 o un model de Harley-Davidson amb sidecar que durant els anys'20 funcionava com a taxi a la ciutat de Barcelona. Destaca també un apartat dedicat a models militars, per demostrar com els diferents conflictes bèl·lics que han existit al llarg de la història han servit com a base d'experimentació per a noves solucions tècniques i molts models d'origen militar s'han acabat convertint en populars models d'ús civil.

Dins l'exposició s'inclou també una selecció de les principals marques nacionals (Montesa, Bultaco, OSSA, Derbi, Sanglas, Rieju, Lube, ...) i s'expliquen les conseqüències de la invasió de les marques japoneses, amb exemples concrets com és el cas de la creació de Montesa-Honda l'any 1986.

La planta -1 del Museu de la Moto de Bassella està dedicada als models de competició, des d'aquells prototips més artesanals de principis del segle XX fins a les màquines més sofisticades dels nostres temps, com la Honda Campiona del Món de velocitat de 125cc pilotada per Emili Alzamora l'any 1999.

El recorregut inclou diversos models de les especialitats de fora de carretera (trial, tot terreny i motocross) on les marques de fabricació nacional hi van desenvolupar un paper molt important durant la dècada dels '60 i '70. També s'hi destaquen exemplars que han participat a mítiques curses, com el Ral·li Dakar o les populars 24 Hores de Montjuïc, celebrades a l'antic circuit urbà de Barcelona de 1955 a 1986.