50 anys
de COTA

Temporal,Museu Moto Bassella
desembre 2018-desembre 2019

Un repàs per la història i evolució d'aquest mític model de trial

Montesa va crear la primera Cota l'any 1968, pensada exclusivament per a la pràctica del trial. Amb el seu revolucionari disseny de carrosseria en una sola peça va obtenir un gran impacte i es va fer mereixedora del prestigiós premi Delta de Plata de Disseny Industrial, donant inici a una saga que perdura fins als nostres dies.

Des de la primera versió de 1968 -dissenyada per Leopoldo Milá i Jordi Ros amb les aportacions tècniques del pilot Pere Pi-, fins arribar a l'edició limitada presentada aquest 2018 per commemorar el 50 aniversari, l'exposició recull un total de 44 unitats fabricades en sèrie al llarg de tots aquests anys.

També 'inclou un apartat dedicat a les campiones (Ulf Karson, Marc Colomer, Dougie Lampkin, Laia Sanz, Fujinami, Toni Bou) i alguns models molt especials, com la Cota 311 amb la qual Gabino Renals va protagonitzar un moment estel·lar en la inauguració dels Jocs Paralímpics de 1992, un prototip dissenyat pel gran Antoni Cobas o una curiosa 247 adaptada per a l'especialitat del tot terreny, entre d'altres.

CONSULTAR PREUS I HORARIS

VEURE GALERIA D'IMATGES

La premsa opinia:

He llegit i accepto l' Política de privacitat