Montesa, 75 anys
d'una aventura irrepetible

Temporal,Museu Moto Bassella
Del 10 d'octubre de 2020 a l'11 d'abril de 2021

Un recorregut inèdit per la història d'un mite, amb prop de 120 motocicletes, moltes d'elles peces úniques

Montesa, fundada l'any 1945, és la marca del motor de més longevitat a nivell nacional i una de les de major tradició també a nivell mundial. Per a celebrar el seu 75 aniversari, Montesa torna a sorprendre amb aquesta nova i inèdita exposició que poc o res té a veure amb la recentment clausurada "Montesa, la forja d'un mite" que va albergar el Palau Robert de Barcelona.

En l'exposició "Montesa, 75 anys d'una aventura irrepetible" el visitant podrà gaudir d'autèntiques peces de col·leccionista, moltes d'elles inèdites, agrupades per categories: turisme, motocròs, trial, enduro, ciclomotors, scrambler, competició... Dins de cadascun d'aquests recorreguts se segueix un ordre cronològic per a poder veure l'evolució de la marca al llarg de tots aquests anys.

Entre les exclusives i importants motocicletes que l'afeccionat es trobarà en l'exposició destaca una mostra única d'unitats de competició, entre les quals es troben tres models Sprint (1954, Leif Smedh; 1956, J. R. Eizaguirre; i 1958, R. Quinanilla), dos models participants en el TT de l'Illa de Man (XLE-51, que aconseguia arribar als 135 Km./h.), la primera Montesa participant als ISDT (D-51 Varesse), la 250 Bicilíndrica de motor de vàlvules rotatives (1966), la popularment coneguda com a "Uruguai"(1959) o una Brio refrigerada per aigua (1957).

D'altra banda, la mostra també recull alguns prototips poc vists fins avui com l'escúter Fura (1958), tot un concepte d'innovació avançat al seu temps, a més d'unitats de motors inèdites, bicicletes i altres produccions. Evidentment,  tampoc hi falten els models més emblemàtics de la marca, com la Impala, les Brio o les Cota.

En definitiva, una selecció de gairebé 120 models que la converteixen en l'exposició més completa i singular de la histroria de Montesa. Es podrà visitar en el Museu Moto Bassella fins al 10 d'abril de 2021.

Consultar preus i horaris

He llegit i accepto l' Política de privacitat