Activitats|Calendari

50 aniversari Bultaco Sherpa T

Una gran festa del trial

conmemoració,Circuit de Catalunya
11 i 12 de Juliol 2015

El passat cap de setmana 11 i 12 de juliol es va celebrar el 50 aniversari d'un dels models més mítics de trial: la Bultaco Sherpa T. Organitzat pel Museu Moto i Motocat , va tenir lloc al Circuit de Barcelona- Catalunya, coincidint amb les 24 Hores motociclistes. Un esdeveniment únic i irrepetible que va comptar amb la presència de grans pilots destacats de l'època com Oriol Puig Bultó, Manuel Soler, Ignasi Bultó, Marcel Wittemer, Ettore Baldini o el mateix Bernie Schreiber, Campió del Món de trial al 1979, entre molts altres .

Des de primera hora del matí, el pàdoc es va anar omplint poc a poc de diferents versions de Bultaco Sherpa T, fins a configurar una impressionant exposició de més de 180 unitats, des de les pioneres "Sammy Miller" de 1965 fins a les últimes versions de 1981. Fins i tot es van poder admirar algunes unitats úniques com la Sherpa 250cc amb la qual Franc Lucas va arribar al Kilimanjaro, una de les mod.92 de l'expedició Himàlaia o un curiós prototip pre -sèrie de 1964.

Tot i que, sens dubte, el millor ambient es va viure a les 5 zones habilitades al llarg del circuit, on els participants posaven a prova les seves impecables Sherpa T mentre s'escoltava l'incessant rugir de les màquines que competien per la victòria en les 24 hores de resistència . Un bonic i interessant binomi que ha deixat imatges espectaculars per al record .

La fi de festa va arribar a les 15'00h, quan finalitzades les 24 hores motociclistes, totes les Bultaco van tenir oportunitat de realitzar una volta commemorativa pel traçat del Circuit.

Tot i les altes temperatures, nombrosos aficionats es van traslladar fins al recinte per gaudir d'aquesta gran festa. A més dels nombrosos pilots, van destacar també algunes cares conegudes, com Inés i Curro Bultó, fills de Don Paco, Josep Abad, president de la Federació Catalana de Motociclisme o Joan Fontserè, actual director del Circuit de Barcelona-Catalunya.

Les noves Bultaco elèctriques van tenir també el seu espai, amb una petita zona de proves molt concorreguda al llarg de tot el matí que va funcionar com a nexe d'unió entre els bultaquistes de sempre i els de nova generació.

GALERIA FOTOGRÀFICA

Fes-te Amic del Museu

Vols formar part de la nostra comunitat i compartir la nostra passió per les dues rodes?

La teva col·laboració és important!

nova etapa

NOVA ETAPA FUNDACIÓ MUSEU MOTO MARIO SOLER

POSTED 18/09/2017 - 12:33
Veure més

Per la Mercè, tallers infantils al Museu Moto Barcelona!

POSTED 13/09/2017 - 10:13

EXPOSICIÓ “LA MOTO CATALANA, AVUI”, ÚLTIMA OPORTUNITAT PER VISITAR-LA

POSTED 07/09/2017 - 14:08
Veure més

Aquest estiu, si vens a Bassella amb moto t'emportes premi!

POSTED 07/07/2017 - 10:11
Bassella Offroad School