+ Derbi
dels carrers als circuits

Temporal,Bassella
Del 22 d'octubre de 2022 a 31 de març de 2023

La intenció d'aquesta mostra és, per sobre de tot, intentar endinsar-se en l'esperit que va fer Derbi una marca tan especial, tan diferent de la resta de brillants marques de motocicletes del nostre país.

Retre homenatge resumint els 100 anys d'història d'una marca amb un palmarès tan increïble en competició i amb tants models emblemàtics com és Derbi no ha estat tasca fàcil i de ben segur, algú trobarà a faltar alguna unitat que, en un moment donat, va tenir una especial rellevància en la seva vida. Per amolts, el nom de Derbi anirà associat a aquells indestructibles ciclomotors que els van portar cada dia a la fàbrica, a l'escola. Per a d'altres, seran aquelles petites màquines esportives, trucades fins a l'última peça que van encendre la seva passió per la velocitat des de molt joves. Per alguns, Derbi seran sempre les bales vermelles que van situar la indústria nacional al mapa internacional guanyant un títol mundial darrere l'altre, gesta que cap altra marca espanyola havia aconseguit fins llavors.

Però darrere de totes aquestes vivències tan diferents, hi ha un únic denominador comú: la força de voluntat i la increïble capacitat d'un equip humà que, seguint l'esperit del seu fundador, Simeó Rabasa Singla, dia a dia, cap de setmana a cap de setmana, generació rere generació, va ser capaç de portar aquesta marca dels carrers als circuits, i dels circuits als carrers.

La mostra inclou una cinquantena de mítics models, des dels inicis de les bicicletes Rabasa, amb una curiosa unitat de 1922 que va ser utilitzada pels bombers de Barcelona, fins als populars scooters de finals dels anys 90.

Dividida en dos àmbits, models de sèrie i prototips de competició, permet al visitant fer un repàs per l'evolució de la marca, passant pels primers models de 250 i 350, les mítiques Antorcha "paleta" o la supervendes Variant, així com una selecció de diversos ciclomotors de tot terreny (Pirineos, Super Diablo,...) i models emblemàtics com la Derbi 2002 GP o la Sport Coppa.  Dins les motocicletes de carreres, destaquen diversos exemplars únics, com la Derbi 4 cilindres, la 80cc GP amb la que Jorge Martínez "Aspar" va participar al Mundial de 1989 o alguns prototips de motocròss deToni Elias, així com l'equipació que van lluir diversos pilots de velocitat de l'època: Josep Ma Busquets, Aspar, Crivillé o Espargaró.

CONSULTAR PREUS I HORARIS

He llegit i accepto l' Política de privacitat

Ral·li dels Museus